REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ W SKLEPIE
https://medycynajestsuper.pl/ https://medycynajestsuper.elms.pl/
Wstęp
Regulamin obowiązuje od 4.01.2024
I. Stosowane definicje.
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem
https://medycynajestsuper.elms.pl/ za pośrednictwem, którego
Kupujący może dokonywać zakupów Towarów, dostępnych w
Sklepie.
- Sprzedawca – Agnieszka Purol prowadząca działalność pod
nazwą Agnieszka Purol NIP 7811828156 ul. Urbanowska 13/4
60-646 Poznań
- Administrator danych osobowych – podmiot decydujący o
celach i środkach przetwarzania danych. Administratorem danych
osobowych Kupujących jest Sprzedawca.
- Regulamin Sklepu online – niniejszy regulamin świadczenia usług
drogą elektroniczną, określający zasady korzystania ze Sklepu i
dokonywania Zamówienia Towarów dostępnych w Sklepie.
- Polityka Prywatności – dokument opisujący cele i sposoby
przetwarzania danych osobowych, jak i prawa osób, których dane
dotyczą.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna mająca pełną zdolność
do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca zdolność do
czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność do
czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu
związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
- Klient-Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca u
Sprzedawcy zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością
gospodarczą, gdy zakup nie posiada dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej.
- Kupujący – zarówno Klient, Klient-Konsument jak i Konsument.
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Kupującego
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą
poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zakupu w formie
elektronicznej dostępnego na stronie internetowej Sklepu, w tym
zapoznanie się z Regulaminem sklepu online oraz akceptacja jego
treści.
- Produkt – wszystkie treści cyfrowe dostępne w Sklepie, takie
jak e-booki, szkolenia, kursy, webinary
- Plik elektroniczny – plik zawierający treść cyfrową przeznaczoną
do odczytu, dostępny do pobrania po otrzymaniu płatności przez
Sprzedawcę. Plikiem elektronicznym jest w szczególności e-book
lub inny dokument, który ma postać elektroniczną, w szczególności
zapisany w formacie .PDF, .EPUB, .MOBI i nie jest zapisany na
żadnym nośniku materialnym (każdy plik elektroniczny w Sklepie
zawiera opis tego w jakim formacie jest dostępny).
- Kurs online – dostęp do materiałów audio i/lub wideo oraz
plików elektronicznych dostarczanych na platformie internetowej,
który Kupujący uzyskuje na okres wskazany w wybranym
Abonamencie lub dożywotnio, a dostarczenie treści następuje
jednorazowo.
- Konsultacja online – rozmowa realizowana za pośrednictwem
środków komunikacji elektronicznej (telefon i/lub dedykowane
narzędzie do webinarów i telekonferencji). Czas trwania i zakres
konsultacji online jest z góry określony przed zakupem w Sklepie w
opisie tego Produktu.
- Towar – wszystkie rzeczy ruchome dostępne w Sklepie.
- Trwałość towaru – zdolność towaru do zachowania jego funkcji
i właściwości w toku zwykłego korzystania.
- Środowisko cyfrowe -sprzęt komputerowy, oprogramowanie i
połączenia sieciowe wykorzystywane przez Kupującego w celu
uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
korzystania z nich.
- Kompatybilność – współdziałanie treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem,
zazwyczaj używanym do korzystania z treści lub usługi cyfrowej,
bez konieczności ich przekształcenia.
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci
cyfrowej.
- Reklamacja – tryb dochodzenia odpowiedzialności od
Sprzedawcy w związku z brakiem zgodności Towaru z umową.
- Gwarancja – dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości
Towaru złożone przez Gwaranta, Wskazuje obowiązki Gwaranta i
uprawnienia Kupującego w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma
właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. Do
towarów objętych gwarancją dołączone zostaną oświadczenia
gwarancyjne Gwaranta.
- Gwarant – przedsiębiorca, który złożył oświadczenie
gwarancyjne, np. producent, importer, dystrybutor Towaru lub
Sprzedawca.
- Konto – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w
Sklepie przez Sprzedawcę. Kupujący może dobrowolnie
zarejestrować się w Sklepie, w szczególności w celu dalszego
korzystania z usług Sklepu, zapisywania Towarów do ulubionych
lub wglądu do historii Zamówień realizowanych w Sklepie.
- Konto na platformie kursowej – w przypadku Produktów
cyfrowych, z których specyfiki wynika konieczność założenia Konta
na platformie kursowej (dostęp do kursu online lub pobrania
e-booka) w celu korzystania z Produktu takie założenie Konta może
być wymagane, a dane do logowania (e-mail) będą przetwarzane w
celu realizacji zawartej umowy.
- Newsletter – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w
Sklepie przez Sprzedawcę, polegająca na wysyłaniu informacji
marketingowych drogą elektroniczną na podany przez Kupującego
adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.
II. Postanowienia ogólne
- Ceny podane przez Sprzedawcę wyrażone są w złotych polskich
(PLN) i są cenami brutto.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania ceny na
podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Sprzedawca nie jest podatnikiem VAT.
- Sprzedawca wystawia faktury, Rachunki sprzedaży.
- Chęć otrzymania faktury należy zgłosić Sprzedawcy na etapie
składania Zamówienia.
- Dostarczenie Produktów cyfrowych, w tym treści cyfrowych odbywa
się poprzez Internet w formie elektronicznej.
- Kupujący jest zobowiązany do korzystania z Towarów oferowanych
przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z postanowieniami
Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez
powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Wszystkie Towary oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie są
nowe.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z wymaganiami
technicznymi niezbędnymi do korzystania ze Sklepu, zawartymi w
dalszej części Regulaminu (Wymagania techniczne).
III. Formy płatności.
Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności:
- płatność online – przedpłata online przelewem bankowym lub kartą
Visa, Mastercard poprzez zewnętrzny system płatności tj. PayPal
IV. Zawarcie umowy sprzedaży.
- Aby dokonać zakupu w Sklepie należy wejść na stronę internetową
Sklepu, tj. https://medycynajestsuper.elms.pl, a następnie wybrać
Towar/Produkt, postępując zgodnie z informacjami wyświetlanymi
na stronie Sklepu.
- W celu dokonania zakupu niezbędne jest wykonanie przez
Kupującego następujących czynności:
- wybranie Towaru/Produktu
- wypełnienie formularza zamówienia takimi danymi, jak imię i
nazwisko lub nazwa Kupującego,
- podanie adresu e-mail, na który zostanie przesłane potwierdzenie
zawarcia umowy sprzedaży,
- wskazanie danych wystawienia rachunku lub faktury, jeśli Kupujący
chce ją otrzymać, w tym podania innych danych do rozliczenia, jak
NIP, nazwa podmiotu, na który ma zostać wystawiona faktura lub
rachunek,
- wybór formy płatności,
- zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja regulaminu Sklepu,
- opcjonalnie wyrażenie zgody na dostarczenie Produktu cyfrowego
przez Sprzedawcę przed 14-dniowym terminem na odstąpienie od
umowy, a także potwierdzenie przez zamawiającego, że rozumie
on iż w takim przypadku utraci prawo do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość, jeśli przed upływem tego terminu pobierze
Plik lub zaloguje się do Kursu Online lub Konsultacja online
zostanie zrealizowana,
- potwierdzenie woli zawarcia umowy, w tym wybranie przycisku
„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub o równoważnej treści.
Po podaniu przez Kupującego wszystkich danych niezbędnych do złożenia
Zamówienia, wyświetli się podsumowanie Zamówienia.
- Zamówienie wysłane przez Kupującego jest oświadczeniem woli
Kupującego zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z
przepisami niniejszego Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzyma wiadomość
potwierdzającą dokonanie Zamówienia, która stanowi oświadczenie
woli Sprzedawcy co do zawarcia z Kupującym umowy sprzedaży
obejmującej Towar. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z
chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy.
- Sprzedawca dostarczy Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy
na odległość na trwałym nośniku, w szczególności w formie
Regulaminu Sklepu online zapisanego w formie PDF, na podstawie
którego doszło do zawarcia umowy, w rozsądnym czasie po jej
zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru lub przed
rozpoczęciem świadczenia usługi.
- Sprzedawca dostarczy Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi
potwierdzenie udzielonej przez Konsumenta lub
Klienta-Konsumenta zgody na dostarczenie treści cyfrowych w
okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy,
jeśli taka zgoda została przez niego udzielona.
V. Termin realizacji zamówienia i dostawa Towarów.
- Sprzedawca realizuje złożone Zamówienia na Towary w terminie 14
dni roboczych licząc od dnia następnego, w którym Sprzedający
otrzyma płatność.
- Dni robocze oznaczają dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem
dni ustawowo wolnych od pracy.
- Do terminu realizacji Zamówienia nie wlicza się czasu dostawy
Towarów, który jest uzależniony od wybranego przez Kupującego
sposobu dostawy.
- Koszty dostawy Towarów podane są do wiadomości Kupującego
przed wysłaniem przez niego Zamówienia.
- Koszt dostawy związany jest z wyborem sposobu dostawy przez
Kupującego.
- Dostawa produktów fizycznych odbywa się zgodnie z dostepnymi
na stronie obsługującej sprzedaż możliwościami wyboru.
- . W przypadku, gdy przy odbiorze Towaru Kupujący stwierdzi
uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, niekompletność
przesyłki, niezgodność zawartości przesyłki z przedmiotem
Zamówienia, jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki i
niezwłocznego powiadomienia Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji.
Jeśli jest to możliwe Kupujący może w razie uszkodzeń sporządzić
protokół uszkodzeń w obecności przedstawiciela dostawcy (np.
kuriera). Przyspieszy to postępowanie reklamacyjne, ale nie jest
niezbędne do dochodzenia roszczeń
VI. Termin realizacji zamówienia wg kategorii Produktu.
- Sprzedawca realizuje złożone zamówienia na Produkty w
następujących terminach
- przy płatności online dostęp do zakupionego Produktu w postaci
Pliku lub Kursu online jest przyznawany automatycznie po
autoryzacji płatności. Kupujący otrzymuje e-mail z Plikiem do
pobrania lub danymi rejestracji konta na Platformie. Pobranie Pliku i
dostęp do Kursu online na Platformie jest nieaktywne do momentu
otrzymania płatności przez Sprzedającego,
- Możliwe jest nabycie Produktu w systemie przedsprzedaży, tj
dostarczenie produktu nastąpi później niż moment zawarcia umowy
sprzedaży. Data udostępnienia Produktu w systemie
przedsprzedaży zostanie każdorazowo udostępniona kupującemu
w opisie produktu.
VII. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość.
- Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów
wskazanych w dalszej części Regulaminu.
- Wyjątki od odstąpienia od umowy zostały wskazane w dalszej
części Regulaminu, tj. Wyjątki od odstąpienia od umowy.
- Termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość wynosi 14
dni, licząc od dnia następnego od momentu objęcia przez
Konsumenta lub Klienta-Konsumenta lub wskazaną przez niego
osobę trzecią inną niż przewoźnik, w posiadanie Towaru.
- Gdy umowa obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach – termin na odstąpienie od umowy liczony
jest od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub
części jeżeli umowa polega na regularnym dostarczaniu towaru
przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z
towarów.
- Konsument lub Klient-Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Towaru
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można przesłać na adres
e-mail: agnieszka@drpurol.pl
- Konsument lub Klient-Konsument może sporządzić własnoręcznie
pismo o odstąpieniu od umowy, podając:
- dane identyfikacyjne i adresowe Konsumenta lub
Klient-Konsumenta,
- nazwę lub symbol zwracanego Towaru,
- datę otrzymania Towaru przez Konsumenta lub
Klient-Konsument,
- numer rachunku bankowego lub inny sposób zwrotu kosztów
Towaru przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca prześle Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na
podany przez niego adres e-mail w ciągu 14 dni roboczych od
momentu otrzymania pisma.
- W razie odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
VIII. Ogólne wyjątki od odstąpienia od umowy.
- Zgodnie z artykułem 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi nie
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i
które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest konsultacja medyczna
(stacjonarna bądź teleporada) wykraczająca poza proponowaną
ofertę zakupionego produktu.
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których
cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a
których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i
których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej konsultacji, naprawy lub
konserwacji;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.
IX. Wyjątki od odstąpienia od umowy w przypadku Produktu
cyfrowego.
- Zgodnie z art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi nie
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści
cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które jest
on jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli łącznie:
- Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą
Konsumenta lub Klienta-Konsumenta,
- Konsument lub Klient-Konsument został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- Konsument lub Klient-Konsument przyjął to do wiadomości,
- Sprzedawca przekazał Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi
potwierdzenie udzielonej przez Konsumenta lub
Klienta-Konsumenta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w
okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku zamówienia Produktu cyfrowego, w tym treści
cyfrowej, Konsument lub Klient Konsument, który w okolicznościach
wskazanych w pkt 1 powyżej, pobierze Plik lub zaloguje się do
Kursu online lub skorzysta z Konsultacji online przed upływem
14-dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od
Zamówienia, traci prawa do odstąpienia od umowy, zgodnie z art.
38 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi nie przysługuje również
prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie, za które jest on
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy, i przyjął to do wiadomości.
X Zwrot środków i odesłanie Towaru po odstąpieniu do umowy
zawartej na odległość.
- Sprzedawca zwróci środki pieniężne wpłacone przez Konsumenta
lub Klienta-Konsumenta w terminie 14 dni od otrzymania
oświadczenia Konsumenta lub Klienta-Konsumenta o odstąpieniu
od umowy, przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument lub Klient-Konsument, chyba że Konsument lub
Klient-Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu środków.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków pieniężnych
otrzymanych od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta do momentu
otrzymania Towaru od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta lub
dostarczenia przez niego dowodu odesłania Towaru.
- Konsument lub Klient-Konsument powinien zwrócić Towar
niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 14 dni od dnia
odstąpienia od umowy.
- Zwroty Towaru należy kierować na adres siedziby Sprzedawcy.
XI. Zwrot kosztów dostawy przy odstąpieniu od umowy zawartej na
odległość.
- Konsument lub Klient-Konsument nie ponosi kosztu zwrotu, za
wyjątkiem zwykłych kosztów zwrotnej wysyłki Towaru do
Sprzedawcy.
- Zwykłe koszty zwrotu, które ponosi Konsument lub
Klient-Konsument to w szczególności koszt opakowania do wysyłki
i opłaty za nadanie przesyłki na adres Sprzedawcy.
- . Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi
koszt dostawy Towaru liczony jako najtańszy zwykły sposób
dostarczenia rzeczy dostępny w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu kosztu dostawy
Towaru do Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w sytuacji, gdy:
- Sprzedawca dostarczył Towar bezpłatnie,
- Konsument lub Klient-Konsument zwraca część
zamówionych Towarów, a koszty dostawy nie były liczone od
sztuki tylko od całości Zamówienia.
XII. Uprawnienia konsumenckie w przypadku niezgodności Towaru z
umową.
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towary zgodne z umową.
- Towar jest zgodny z umową w szczególności, jeżeli:
- zgodne z umową pozostają w szczególności jego opis,
rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się
towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących
przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i
bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju
- W przypadku niezgodności Towaru z umową w terminie do 2 lat od
daty dostarczenia Towaru Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi
przysługuje prawo żądania wymiany lub naprawy Towaru, a w razie
niemożności albo odmowy doprowadzenia w ten sposób Towaru do
zgodności z umową, do żądania obniżenia ceny lub do odstąpienia
od umowy sprzedaży Towaru.
- Reklamacje można zgłaszać w dowolnej formie. W celach
dowodowych, Sprzedawca zaleca aby reklamacje dotyczące
Towaru były wysyłane w formie pisemnej lub mailowej, na adres
e-mail Sprzedawcy.
- Każda reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko, adres, kod pocztowy,
- nazwę zakupionego Towaru,
- opis reklamacji,
- datę ujawnienia się niezgodności Towaru z umową.
- potwierdzenie dokonania zakupu u Sprzedawcy (do wyboru w zależności od okoliczności można przedstawić jeden z wymienionych: dowód zakupu, numer zamówienia, potwierdzenie płatności, e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę, etc.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, najpóźniej w
terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź na
wskazany przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta adres, w tym
adres e-mail, umożliwiając mu zapoznanie się ze stanowiskiem
Sprzedawcy.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi
koszt odesłania reklamowanego Towaru, niezwłocznie po
rozpatrzeniu reklamacji z tytułu niezgodności z umową.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z
umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu
dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do
użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który
ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione
inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką
towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym
czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta
lub Klienta-Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub
Klienta-Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w
jakim towar został nabyty.
- Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat
pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub Klient-Konsument udostępnia Sprzedawcy towar
podlegający naprawie lub wymianie.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby
nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić
doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia
się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku
zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową
oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub
Klienta-Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu
doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Towaru z umową,
jeżeli wyraźnie poinformował Konsumenta lub Klienta-Konsumenta,
że dana cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową,
a Klient-Konsument lub Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia
umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy
Towaru, w szczególności poprzez kliknięcie odpowiedniego pola
potwierdzającego akceptację na formularzu Zamówienia lub w
formie wiadomości e-mail wysłanej do Sprzedawcy, potwierdzającej
taką akceptację
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument lub
Klient-Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do
zgodności z umową ze względu na niemożność lub
nadmierne koszty,
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z
umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla konsumenta,
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo
że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do
zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez
uprzedniej naprawy lub wymiany lub z oświadczenia
przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w
rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
konsumenta.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi
kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument lub Klient-Konsument nie może odstąpić od umowy,
jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych
towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może
odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także
w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz
z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie
oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary
zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument lub
Klient-Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego
koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub
Klientowi-Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego
odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Klient-Konsument,
chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
XIII. Zgodność Produktu cyfrowego z umową.
- Produkt cyfrowy, w tym treść cyfrowa będzie zgodna z umową, jeśli
zgodne z umową pozostają w szczególności jej opis, rodzaj, ilość,
kompletność, kompatybilność, funkcjonalność, interoperacyjność
oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji, jeżeli jest to
wymagane dla produktu danego rodzaju.
- Oceny zgodności z umową należy też dokonywać biorąc pod
uwagę konkretne, szczególny rodzaj treści cyfrowej i tego, czy:
- nadaje się do celów, dla których zazwyczaj korzysta się z
treści cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem
obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
dobrych praktyk,
- występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym
funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i
bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej tego
rodzaju.
- W przypadku niezgodności Produktu z umową (zauważenia wad
Produktu w terminie do 2 lat od daty dostarczenia lub udostępnienia
Produktu) Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi przysługuje
prawo żądania doprowadzenia Produktu do zgodności z umową, a
gdy nie da się Produktu doprowadzić do zgodności z umową lub
gdy będzie to połączone z nadmiernymi trudnościami lub
niemożliwe do realizacji w rozsądnym terminie, do żądania
obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy.
- W przypadku niezgodności usługi cyfrowej lub treści cyfrowej z
umową Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi przysługuje
żądanie doprowadzenia treści lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do
zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został
poinformowany przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta o braku
zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta lub Klienta-Konsumenta, uwzględniając ich charakter
oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
- Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do
zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- Jeśli doprowadzenie Produktu do zgodności z umową nie jest
możliwe lub wymaga nadmiernych kosztów po stronie Sprzedawcy
lub brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową
występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić
Produkt do zgodności z umową lub brak zgodności z umową jest
istotny to Konsument lub Klient-Konsument może żądać obniżenia
jego ceny lub odstąpienia od umowy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się
wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku
zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z
umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub
Klienta-Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu
doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Konsument lub Klient-Konsument jest zobowiązany do zapoznania
się z Warunkami technicznymi niezbędnymi do korzystania ze
Sklepu oraz Produktu, w szczególności treści lub usługi cyfrowej, o
których mowa w dalszej części Regulaminu.
- Konsument lub Klient-Konsument jest zobowiązany do
współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy
zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków
technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej
lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie nie wynika z
cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Klient-Konsumenta i
braku jego kompatybilności.
- Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za niezgodność
z umową, jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca
wyraźnie poinformował Konsumenta lub Klienta-Konsumenta, że
konkretna cecha lub cechy Produktu odbiegają od wymogów
zgodności z umową, a następnie Konsument lub Klient-Konsument
wyraźnie zaakceptował brak danej cechy lub jej niezgodność,
odrębnie dla każdej takiej cechy Produktu.
- Dla Produktów dostarczanych w sposób ciągły
odpowiedzialność Sprzedawcy trwa przez cały okres dostarczania
Produktu.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację z tytułu niezgodności z
umową w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź
na wskazany przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta adres
e-mail lub adres korespondencyjny, umożliwiając mu zapoznanie
się ze stanowiskiem Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko Konsumenta lub Klienta-Konsumenta, adres,
kod pocztowy,
- nazwę zakupionego Produktu,
- opis reklamacji,
- datę ujawnienia się niezgodności Produktu,
- potwierdzenie dokonania zakupu u Sprzedawcy (do wyboru w
zależności od okoliczności Konsument lub Klient-Konsument
może przedstawić jeden z wymienionych: dowód zakupu,
numer zamówienia, potwierdzenie płatności, e-mail z
potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę,
etc.)
- W przypadku odstąpienia od umowy z uwagi na wystąpienie
niezgodności z Umową, Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika
materialnego, na którym dostarczył Produkt, w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy,
Konsument lub Klient-Konsument obowiązany jest zwrócić nośnik
niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy, jeśli taki trwały nośnik był
dostarczany do treści cyfrowej.
- Sprzedawca dokona zwrotu Konsumentowi lub
Klientowi-Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z
prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta lub Klienta-Konsumenta a o odstąpieniu od umowy lub
obniżeniu ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Klient-Konsument,
chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
XIV. Gwarancja.
-
- Niektóre Towary mogą być objęte gwarancją udzieloną przez
Gwaranta (producenta lub dystrybutora Towaru).
- Jeśli dany Towar jest objęty gwarancją to do niego dołączony jest
przez producenta lub dystrybutora dokument gwarancyjny.
- Okres gwarancji oraz zakres odpowiedzialności Gwaranta jest
określony w oświadczeniu gwarancyjnym oraz opisie Towaru lub
Produktu.
Uprawnienia przyznane z tytułu gwarancji są niezależne od
uprawnień wynikających z niezgodności Towaru z Umową.
XV. Opinie konsumenckie w Sklepie.
- Sprzedawca zapewnia, że publikowane w Sklepie opinie o
Towarach/Produktach i/lub o Sklepie pochodzą wyłącznie od osób,
które używały danego Produktu lub go zakupiły.
- Wystawienie opinii o Towarach/Produktach i/lub Sklepie jest
możliwe wyłącznie po zakupie danego Towaru dla Kupujących,
którzy dokonali wcześniejszego zamówienia w Sklepie, a
Zamówienie to zostało zrealizowane.
- Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca w terminie do 14 dni
wysyła Kupującemu link do wystawienia opinii/oceny
Towaru/Produktu lub Sklepu, który prowadzi do, np. ankiety z oceną
Towaru/Produktu i/lub Sklepu lub karty Towaru.
- Kupujący może dokonać dobrowolnie oceny Towaru/Produktu i/lub
Sklepu w terminie, np. 30 dni od otrzymania linku umożliwiającego
wystawienie opinii.
- Przetwarzanie danych w celu wysłania maila z prośbą o ocenę
Sklepu i/lub Towaru/Produktu odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1
lit f) RODO, a przetwarzanie to odbywa się w usprawiedliwionym
celu administratora danych (Sprzedawcy), którym jest doskonalenie
oferty i/lub Towaru/Produktu i/lub Sklepu poprzez gromadzenie
rzetelnych opinii o nich przez właściciela Sklepu.
- Dane osobowe Kupującego, w szczególności jego adres e-mail nie
jest udostępniany innym osobom lub podmiotom, a służy jedynie
weryfikacji, czy osoba dokonująca oceny jest faktycznie osobą,
która dokonała zamówienia danego Towaru/Produktu i jest
przechowywany wyłącznie do wiadomości Sprzedawcy.
XVI. Ochrona danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie
korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego są przetwarzane w celu zawarcia i
realizacji zawartej umowy sprzedaży, w tym w celu dostarczenia
Produktu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Podanie danych
osobowych w tym celu jest niezbędne.
- Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą
przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały
opisane w Polityce prywatności (RODO) dostępnej na stronie
https://medycynajestsuper.elms.pl/ oraz http://medycynajestsuper.pl
XVII. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu oraz
Produktów i Usług.
- Do korzystania ze Sklepu oraz zakupionych Produktów niezbędne
jest posiadanie przez Kupującego:
- urządzenia z dostępem do Internetu (komputer, tablet,
telefon);
- odpowiednio skonfigurowana przeglądarka internetowa
obsługująca pliki typu cookies – Microsoft Edge, Opera,
Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome (zalecane Mozilla
Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google
Chrome w wersji 28.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę
plików cookie oraz skryptów JavaScript. Dopuszczalne jest
stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli
zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi
powyżej.
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail,
umożliwiające odbieranie wiadomości pocztowych przez
Kupującego.
- utworzenie personalnego konta login na platformie
hostingowej webtolearn
- Dla bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu i jego Produktów
zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Kupujący posiadało w
szczególności:
- aktualny system antywirusowy,
- skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
- zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego
oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą
bezpieczeństwa,
- aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz
JavaScript w przeglądarce internetowej,
- oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie
.PDF oraz w zależności od specyfiki wybranego Produktu do
odczytu formatów, jak .EPUB, .MOBI, .docx, .xlsx, etc.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Produktów
oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami
obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
postanowieniami Regulaminu Sklepu online, a także do
niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie
obowiązujące przepisy prawa.
- Konsument lub Klient-Konsument jest zobowiązany do współpracy
ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu
najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu
ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową w odpowiednim czasie wynika nie z cech środowiska
cyfrowego Konsumenta lub Klient-Konsumenta i braku jego
kompatybilności.
- Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za niedostosowanie się
Kupującego do przedstawionych powyżej wymagań technicznych
koniecznych do współpracy z systemem teleinformatycznym, z
którego korzysta. W szczególności chodzi o przypadki, gdy
Kupujący źle skonfigurował lub w ogóle nie skonfigurował konta
poczty elektronicznej i z tego powodu nie docierają wiadomości
e-mail od Kupującego do Sprzedawcy lub od Sprzedawcy do
Kupującego.
XVIII. Rejestracja w Sklepie i założenie Konta w Sklepie.
- Kupujący w trakcie dokonywania Zamówienia może zarejestrować
się w Sklepie.
- Założenie Konta jest dobrowolne.
- Konto umożliwia podgląd historii Zamówień, zapisywanie
produktów do ulubionych, jak i przyspiesza składanie Zamówień w
przyszłości poprzez automatyczne zapisywanie danych Kupującego
na formularzu Zamówienia.
- Podczas rejestracji Konta Kupujący podaje swoje dane
identyfikacyjne i adresowe, a także adres e-mail oraz tworzy własne
hasło.
- Kupujący jest zobowiązany do nieujawniania danych do logowania
do Konta Sklepu osobom trzecim.
- Kupujący, który dokonał rejestracji rozwiązuje umowę o
świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne
usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia
albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Sprzedawcy, przy czym w
przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy
rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia
wynoszącego 7 dni.
- Sprzedawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną dotyczącą Konta poinformuje Kupującego na adres
e-mail podany przez niego podczas rejestracji, w terminie 14 dni
przed planowaną datą usunięcia Konta Kupującego.
XIX. Rejestracja Konta na Platformie
- W przypadku Produktu cyfrowego, który udostępniany jest na
dedykowanej Platformie kursowej lub stronie internetowej,
Sprzedawca może automatycznie wygenerować Kupującemu
Konto wraz z danymi do logowania lub poprosić o udostępnienie
adresu e-mail Kupującego w ty celu, a jego przetwarzanie będzie
się odbywało wyłącznie w celu realizacji zawartej umowy.
- Założenie Konta w przypadkach przypadkach jest dobrowolne.
- Konto w Sklepie umożliwia podgląd historii Zamówień, zapisywanie
Produktów do ulubionych, jak i przyśpiesza składanie Zamówień w
przyszłości poprzez automatyczne zapisywanie danych Kupującego
na formularzu Zamówienia.
- Podczas rejestracji Konta Kupujący podaje swoje dane
identyfikacyjne i adresowe, a także adres e-mail oraz tworzy własne
hasło.
- Kupujący jest zobowiązany do nieujawniania danych do logowania
do Konta Sklepu osobom trzecim.
- Kupujący, który dokonał dobrowolnej rejestracji rozwiązuje umowę
o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne
usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia
albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Sprzedawcy, przy czym w
przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy
rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia
wynoszącego 7 dni.
- Sprzedawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną dotyczącą dobrowolnego Konta poinformuje
Kupującego na adres e-mail podany przez niego podczas
rejestracji, w terminie 14 dni przed planowaną datą usunięcia Konta
Kupującego.
- W przypadku Konta wymaganego w celu pobrania Pliku lub
zapewnienia dostępu Kupującemu do treści cyfrowych
udostępnionych na Platformie kursowej, Konto wygasa po upływie
terminu, zgodnego z okresem, na jaki udostępniono Kupującemu
dany Produkt.
XX. Newsletter
- Kupujący w trakcie realizacji Zamówienia, jak i niezależnie od
niego, może zapisać się do Newslettera Sprzedawcy.
- Newsletter polega na wysyłaniu przez Sprzedawcę informacji
marketingowych drogą elektroniczną na podany przez Kupującego
adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.
- Kupujący w celu skutecznego zapisu do Newslettera jest
zobowiązany do prawidłowego podania adresu e-mail, na który
informacje mają być wysyłane oraz potwierdzenia subskrypcji.
- Potwierdzenie subskrypcji odbywa się po zapisie. Polega na
potwierdzeniu zapisu przez Kupującego poprzez zalogowanie się
do skrzynki pocztowej podanego adresu e-mail i kliknięciu w
umieszczony w wiadomości potwierdzającej link aktywacyjny.
- Kupujący może w każdej chwili wycofać wyrażoną zgodę przy
użyciu opcji anulowania subskrypcji (wypisać się), która jest
dostępna w każdej wiadomości marketingowej wysyłanej przez
Sprzedawcę.
- Kupujący może także zwrócić się bezpośrednio do Sprzedawcy w
celu wycofania zgody na otrzymywanie newslettera w dowolnym
momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania przed
odwołaniem zgody.
- Konsument oraz Klient-Konsument nie jest zobowiązany do
świadczeń innych niż dostarczanie danych osobowych, a dane te
są przetwarzane przez przedsiębiorcę wyłącznie w celu wykonania
umowy i dostarczenia newslettera.
XXI. Formularz kontaktowy.
- Sprzedawca umożliwia Kupującemu wysłanie zapytania przez
Kupującego do Sprzedawcy za pomocą dedykowanego formularza
na stronie Sklepu.
- Korzystanie przez Kupującego z Formularza jest dobrowolne.
- Poza formularzem Sprzedawca udostępnia Kupującemu na stronie
Sklepu także numer telefonu oraz adres e-mail, na który Kupujący
może się skutecznie kontaktować ze Sprzedawcą.
- Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą
przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały
opisane w Polityce Prywatności.
XXII. Autorskie prawa majątkowe.
- Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu, w
szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazw, znaków towarowych
Sklepu, w tym wchodzące w ich skład elementy graficzne,
oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają
ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom trzecim,
z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
- Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z
jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Sprzedawcy.
- W przypadku naruszenia autorskich praw majątkowych do zdjęć,
nazw, znaków towarowych Sklepu, w tym wchodzących w ich skład
elementów graficznych, oprogramowania oraz prawa w zakresie
baz danych, osoba, która dokonała naruszenia (w tym Kupujący),
ponosi z tego tytułu odpowiedzialność przewidzianą w przepisach o
prawie autorskim lub w przepisach z zakresu własności
intelektualnej.
- Produkty są utworami w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o
prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlega ochronie
przewidzianej w tym akcie prawnym.
- Autorskie prawa majątkowe do Plików i/lub Kursów przysługują
Sprzedawcy lub innemu podmiotowi, z którym Sprzedawca zawarł
stosowne umowy, zaś autorskie prawa osobiste – autorom.
- Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu, w
szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazw, znaków towarowych
Sklepu oraz jego Produktów, w tym wchodzące w ich skład
elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz
danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub
podmiotom trzecim, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne
umowy.
- Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z
jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Sprzedawcy.
- Kupno Pliku lub Kursu online nie przenosi na Kupującego
autorskich praw majątkowych ani osobistych do tych Produktów.
Kupujący może korzystać z niego wyłącznie dla własnych potrzeb.
- W przypadku naruszenia autorskich praw majątkowych do Pliku lub
Kursu online osoba, która dokonała naruszenia (w tym Kupujący),
ponosi z tego tytułu odpowiedzialność przewidzianą w przepisach o
prawie autorskim lub w przepisach z zakresu własności
intelektualnej
- W szczególności Kupującemu nie wolno:
- Usuwać zabezpieczenia i oznaczenia naniesionego na Plik lub Kurs
online.
- Zwielokrotniać Pliku, Kursu online lub dokonywać jego
rozpowszechniania, zarówno w formie drukowanej, jak i
elektronicznej.
- Udostępniać Pliku lub Kursu online innym osobom, zarówno w
formie drukowanej, jak i elektronicznej.
- Najmować i użyczać Pliku lub Kursu online, zarówno w formie
drukowanej, jak i elektronicznej.
- Ingerować w treść i zawartość Pliku lub Kursu online.
XXIII. Platforma ODR.
- Platforma ODR (Online Dispute Resolution – ODR) to interaktywna
strona internetowa dla Konsumentów i Sprzedawców pragnących
pozasądowo rozwiązać spór.
Platforma ODR jest dostępna pod adresem:https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
- . Za pośrednictwem platformy ODR Konsument mieszkający na
terenie UE, Norwegii, Islandii, Liechtensteinu może złożyć skargę
dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez Internet od
Sprzedawcy z siedzibą w UE, Norwegii, Islandii, Liechtensteinie.
- Złożenie skargi odbywa się to poprzez wypełnienie elektronicznego
formularza i znalezienie właściwego podmiotu, który zajmie się
rozwiązaniem sporu.
- Wszystkie podane na platformie instytucje zostały poddane
weryfikacji, gwarantującej spełnianie przez nich odpowiednich
przepisów i ich zarejestrowanie przez organy krajowe. Na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tym organem jest – Urząd
Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
XXIV. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem Sklepu
online zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego.
- Miejscem spełnienia świadczenia jest w szczególności oznaczone
miejsce, do którego Sprzedawca jest obowiązany zgodnie z umową
przesłać Towar Kupującemu.
- Konsument posiada uprawnienie do przekazania sporu do
podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823 z dnia 2016.11.09) bez
uszczerbku dla możliwości wytoczenia powództwa przed sądem
powszechnym.
- Kupujący mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do Regulaminu
Sklepu online w każdym czasie na stronie Sklepu oraz sporządzić
jego wydruk.
- Niniejszy Regulamin Sklepu online wchodzi w życie z dniem
opublikowania go na stronie internetowej Sprzedawcy.
- O każdej planowanej zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi
Kupujących drogą mailową, wysyłając treść zmienionego
Regulaminu na co najmniej 14 dni przed jego wejściem w życie, na
adresy Kupujących, które posiada, a nadto umieści na stronie
Sklepu, z odpowiednim wyprzedzeniem, stosowną adnotację